Het feedbacksysteem: handelen met vertrouwen
Elk eBay-lid heeft een feedbackprofiel dat bestaat uit een score tussen haakjes. Door hierop te klikken, ziet u de commentaren van andere leden aan wie is verkocht en van wie is gekocht.
In het feedbackscoresysteem ontvangen de leden:
- +1 punt voor elke unieke* positieve commentaar
- 0 punten voor elke unieke* neutrale commentaar
- -1 punt voor elke unieke* negatieve commentaar
* Elk lid kan uw score met één (positief of negatief) punt per transactie en per week beïnvloeden.
Zo betekent Skippy (125) dat het eBay-lid met de gebruikersnaam Skippy positieve feedback heeft ontvangen van minstens 125 andere eBay-leden.
De belangrijkste regels
- Geef altijd feedback na een transactie en behandel anderen zoals u zelf behandeld wil worden.
- Gegeven feedback is blijvend. De commentaar of de beoordeling kan niet meer worden aangepast nadat de feedback is gegeven.
- Feedback kan slechts in uitzonderlijke gevallen verwijderd worden.
Feedback gebruiken en begrijpen
- Feedback is commentaar die andere eBay-leden u gegeven hebben nadat ze zaken met u gedaan hebben. Deze commentaar is een handige indicator van uw reputatie als koper of verkoper op eBay.
- Volg de training over feedback zodat u het feedbacksysteem beter begrijpt.
- Voordat u biedt op een object of het koopt met Nu kopen, kunt u best het feedbackprofiel van de verkoper controleren.
- U kunt uw feedbackprofiel openbaar of privé maken. Wanneer u uw profiel privé maakt kunnen andere gebruikers de commentaren die u gekregen hebt niet lezen. Let erop dat dit potentiële kopers en verkopers kan afschrikken.
Feedbackproblemen vermijden
- Probeer altijd problemen op te lossen door middel van een open en eerlijke communicatie. Vraag eventueel de contactgegevens van de andere partij op.
- Feedback verwijderen kan slechts in uitzonderlijke gevallen.
Feedbackproblemen oplossen
|