Veilig Handelen

Het feedbacksysteem: handelen met vertrouwen

Elk eBay-lid heeft een feedbackprofiel dat bestaat uit een score tussen haakjes. Door hierop te klikken, ziet u de commentaren van andere leden aan wie is verkocht en van wie is gekocht.

In het feedbackscoresysteem ontvangen de leden:

  • +1 punt voor elke unieke* positieve commentaar
  •  0 punten voor elke unieke* neutrale commentaar
  • -1 punt voor elke unieke* negatieve commentaar

* Elk lid kan uw score met één (positief of negatief) punt per transactie en per week beïnvloeden.

Zo betekent Skippy (125) dat het eBay-lid met de gebruikersnaam Skippy positieve feedback heeft ontvangen van minstens 125 andere eBay-leden.

De belangrijkste regels

  1. Geef altijd feedback na een transactie en behandel anderen zoals u zelf behandeld wil worden.
  2. Gegeven feedback is blijvend. De commentaar of de beoordeling kan niet meer worden aangepast nadat de feedback is gegeven.
  3. Feedback kan slechts in uitzonderlijke gevallen verwijderd worden.

Feedback gebruiken en begrijpen

  • Feedback is commentaar die andere eBay-leden u gegeven hebben nadat ze zaken met u gedaan hebben. Deze commentaar is een handige indicator van uw reputatie als koper of verkoper op eBay.
  • Volg de training over feedback zodat u het feedbacksysteem beter begrijpt.
  • Voordat u biedt op een object of het koopt met Nu kopen, kunt u best het feedbackprofiel van de verkoper controleren.
  • U kunt uw feedbackprofiel openbaar of privé maken. Wanneer u uw profiel privé maakt kunnen andere gebruikers de commentaren die u gekregen hebt niet lezen. Let erop dat dit potentiële kopers en verkopers kan afschrikken.

Feedbackproblemen vermijden

  • Probeer altijd problemen op te lossen door middel van een open en eerlijke communicatie. Vraag eventueel de contactgegevens van de andere partij op.
  • Feedback verwijderen kan slechts in uitzonderlijke gevallen.

Feedbackproblemen oplossen