3 min artikel

Verwijderde of verborgen aanbiedingen

Soms moeten we een aanbieding verwijderen of verbergen als deze niet voldoet aan ons beleid of als de rechthebbende ons daarom vraagt.

Als we willen zorgen dat eBay een veilige plek blijft om te kopen en verkopen, moeten we soms aanbiedingen verwijderen of verbergen. We verwijderen of verbergen een aanbieding alleen om een van de volgende redenen:

  • De aanbieding voldoet niet aan een van onze beleidsregels.
  • De aanbieding is in strijd met de wet.
  • De rechthebbende van het object heeft gevraagd om verwijdering.
  • De aanbieding is al een jaar of langer actief op de site zonder te zijn verkocht.

Lees ons aanbiedingsbeleid, ons beleid voor intellectuele eigendom en het VeRo-programma voor meer informatie.

Tip
Als de rechthebbende ons vraagt een aanbieding te verwijderen, doen we dit ook, zelfs als het object echt is.

Meer informatie over waarom een aanbieding is verwijderd of verborgen

Als we uw aanbieding verwijderen of verbergen, sturen we informatie over de reden naar uw geregistreerde e-mailadres en ook naar Berichten - nieuw venster of tabblad in Mijn eBay. Kijk in uw map met spam als u het bericht niet ziet.

Als u nog vragen hebt over waarom uw aanbieding is verwijderd of verborgen, kunt u contact met ons opnemen.

Veelgestelde vragen

Waarom is mijn aanbieding verwijderd/verborgen terwijl vergelijkbare aanbiedingen nog actief zijn?

Als eBay uw aanbieding verwijdert of verbergt, ziet u mogelijk nog steeds vergelijkbare aanbiedingen op de site. Dit kan enkele redenen hebben:

  • Er zijn mogelijk verschillen tussen de twee aanbiedingen die niet meteen duidelijk zijn.
  • De andere verkoper is mogelijk een rechthebbende of een bevoegde verkoper van het object.
  • Een deelnemer aan het VeRO-programma kan ons hebben gevraagd om uw aanbieding te verwijderen, maar heeft niet om verwijdering van andere aanbiedingen gevraagd. Dit soort verwijderingen gebeurt alleen op verzoek van de VeRO-deelnemer en is geen beslissing van eBay. Meer weten over het VeRO-programma?
  • Uw aanbieding is aan ons gemeld, maar de andere aanbieding niet.

Als u denkt dat een andere aanbieding in strijd is met ons beleid, laat ons dit dan weten. We verrichten dan nader onderzoek.

 
Worden mijn kosten terugbetaald als eBay mijn aanbieding heeft verwijderd of verborgen?

Als uw aanbieding vanwege een beleidsovertreding is verwijderd of verborgen, betalen we uw kosten mogelijk niet terug. Onze beslissing hangt af van de aard van de aanbieding en of u zich vaker niet aan ons beleid hebt gehouden.

 
Mag ik mijn object opnieuw aanbieden?

Zelfs als u denkt dat uw aanbieding ten onrechte is verwijderd, mag u het object niet opnieuw aanbieden zonder contact met ons op te nemen om precies te achterhalen waarom uw aanbieding is verwijderd. Als u een object in dat geval opnieuw aanbiedt, kunnen we uw eBay-account schorsen en in sommige gevallen juridische stappen nemen. Daarom is de optie Opnieuw aanbieden niet beschikbaar voor sommige verwijderde aanbiedingen.

In bepaalde situaties kunnen we uw aanbieding verbergen voor kopers totdat u de problematische content hebt herzien.Zodra eBay deze wijzigingen heeft doorgevoerd en goedgekeurd, zijn de aanbiedingen weer beschikbaar voor kopers.

Als uw aanbieding op verzoek van een rechthebbende is verwijderd, moet u contact opnemen met deze rechthebbende. U kunt contact opnemen met de rechthebbende via het e-mailadres in de e-mail die u hebt ontvangen toen uw aanbieding werd verwijderd.

Als uw aanbieding is verwijderd omdat er een jaar of langer geen object is verkocht, raden we u aan om de aanbieding te verbeteren voordat u het object weer aanbiedt. Meer weten over het optimaliseren van uw aanbiedingen voor Beste overeenkomst?

 
Wat gebeurt er als ik iets heb gekocht van een verkoper die is verwijderd van eBay?

Als u het object niet hebt betaald, hoeft u dit ook niet te doen. Het object had moeten worden verwijderd uit uw aankoopgeschiedenis. We raden u aan om een vergelijkbaar object van een andere verkoper te zoeken.

Volg deze stappen als u al voor het object hebt betaald:

  1. Wacht tien dagen totdat u het object hebt ontvangen.
  2. Als u het niet binnen tien dagen hebt ontvangen, laat ons dan weten dat uw object niet is aangekomen.

Als u uw object ontvangt, maar u wilt dit retourneren, kunt u een terugbetaling aanvragen.

Als u problemen hebt met het vinden van het object dat u hebt gekocht, lees dan ons artikel over het zoeken naar aanbiedingen.

 

Als we uw aanbieding verwijderen, sturen we informatie over de reden naar uw geregistreerde e-mailadres en ook naar Berichten - nieuw venster of tabblad in Mijn eBay.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen